Försäljningsvillkor

Samtliga priser anges inklusive moms eller exklusive moms, beroende på om du är privatkund eller företagskund och hur du valt att visa dem. Frakt, fritt vårt lager. (Se dock fraktvillkor nedan). 

Garanti

Vi lämnar garanti utifrån respektive tillverkares garantilöften. Garantitiden räknas från köpdatum. 

Leveransvillkor

Vi förbehåller oss rätten att ändra leveranssätt då valt leveranssätt kan vara svårt att tillgodose. Nedan angivna priser avser inrikestransporter inom Sverige. För utrikestransporter vänligen kontakta oss. Order som lagts före kl. 14:00 skickas vanligen samma dag från vårt lager. För icke uthämtade beställningar som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift om 10% av värdet, dock minst 150kr.

  • För större beställningar har vi leveransalternativen Posten Företagspaket eller DHL. Fraktfritt leverans för företag vid köp över 1000 kr (ex. moms).
  • För små och icke skrymmande paket tar vi 29 kr vid varje försändelse. Paketen delas ut av posten eller via postombud.  
  • För köp under 1000 kr (ex.moms) tar vi ut en avgift på 115 kr för leverans med Posten eller DHL/UPS (med reservation för ordens volym och storlek).
Betalning

För kreditgodkända företagskunder mot faktura. Andra kunder via on line (förskottsbetalning). Fakturan skickas avgiftsfritt i pdf-format via mail. Önskas en pappersfaktura skickad till sig tillkommer en faktureringsavgift på 30kr. Dröjsmålsränta efter förfallodatum debiteras med riksbankens referensränta (f.n. 0,00) +8% samt en påminnelseavgift på 60kr.

Arreli Sweden AB reserverar sig för eventuella feltryck på vår hemsida eller i andra publikationer utgivna av oss.

Ångerrätt – Returer

Du som konsument (gäller ej företag) har rätt till ångerrätt inom 30 dagar från det att du har mottagit varan. För att detta ska gälla så ska varan vara i oskadat skick, oanvänd och i originalförpackning. Klistra eller tejpa inget på originalförpackningen.

Retur av defekt produkt

Arreli Sweden AB förbehåller sig rätten att avgöra huruvida en returnerad produkt skall repareras, ersättas av identisk, likvärdig produkt eller krediteras om garantiprodukten utgått ur sortimentet. Notera att vi inte erbjuder returfraktsedel när ni önskar returnera varor inom ångerrätten/öppet köp, därav får ni stå för returfraktkostnaden. För att undvika transportskador skall ni ombesörja att originalemballage eller fraktemballage som godkänts av transportören används. Transportskador förorsakade av bristfälligt emballage ingår inte i Arreli Sweden AB garantiåtagande. 

Reklamation

Om du mottagit en defekt eller felaktig produkt får vi be dig att först kontakta oss. 

Byten

Om du vill byta produkten skickar du produkten  till oss. Gör sedan en ny beställning på arreli.se på produkten du önskar. När vi har tagit emot din retur krediterar vi dig för varan och skickar en ny produkt. Obruten förpackning gäller för att bytesrätten ska gälla. Utbytta varor skickas sedan tillbaka till er på vår bekostnad.

Återbetalning

Väljer du att få pengarna tillbaka för din retur/reklamation, så krediteras du till det konto som du betalade med vid första beställningen. Har du valt att betala med faktura får du en kreditfaktura som du kan justera mot aktuell faktura. 

Felbeställningar/felleveranser skall reklameras inom fem arbetsdagar från fakturadatum för de som handlar gentemot faktura. Produkter som returneras för kreditering skall vara i komplett, felfritt originalemballage med alla tillbehör. Varorna förblir säljarens egendom tills köparen har betalat alla belopp som är skyldiga till säljaren, vare sig det är enligt detta avtal eller under något tidigare eller efterföljande avtal.